Grubbel grubbel

Varför ägnas vissa hela dagar till grubbel för? och ibland grubblar man på samma sak i timmar.....jag har grubblat en hel del på en grej som hände i februari..och som tyvärr kan leda till rättegång..orkar inte dra allt som hände men det blev diskussion med en vakt och jag for på en kraftig orättvis behandling. Han har anmält mig och jag har anmält han....men vi vet ju hur det svenska rättssystemet fungerar...tyvärr...
Jag riskerar att åka dit för våld mot tjänsteman, våldsamt motstånd och skadegörelse...anklagelser som delvis är tagna ur luften...han riskerar att åka dit för ofredande och tjänstefel.
som polisen i förhöret sa så kommer nog vaktens ord att väga tyngst om det blir en rättegång. jag blir ganska arg när jag tänker på det...riktigt arg faktiskt.....och det är här mitt grubbel kommer in...man grubblar över så mycket, och varför gör jag det, jag kan inte ändra nått och det som händer,händer..men tänk om jag döms....vilka straff gäller idag för sånt..och framförallt, kommer straffet bli större pga att han går under titeln "tjänsteman"
Mest rädd är jag om och hur detta kan påverka mitt yrke som förskollärare....
ja, ni ser vad jag har grubblat idag..och egentligen utan anledning..för jag kan inte få det ogjort och har jag tur kan fallet läggas ner...ändå finns det ett ytte pytte litet hopp om att han ska åka dit på det här..men som sagt den chansen är minimal....
Vem var idioten som kom på fenomenet grubbel!?

ha d bra!! /Malla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0