sjuka sjukhus!

fan vad jag blir arg och förbannad på den svenska vården..den är uppbyggd på lathet tror jag!!!

jag är ju aldrig sjuk eller dålig men när jag är väl är det vill jag väl för guds skulll få¨hjälp......en otrolig smärta och en sömnlös natt gjorde att jag for till akuten 05.30,,detta är resultatet:

06.00- jaha, nu har vi nog ingen lämplig doktor till ditt fall men återkom kl 9 så får du hjälp.....jaha ok

09.00 tillbaka

09.30 inkallad och får kommentaren.-hm, ja men vi undersöker inte utan det låter som de å de och då kan jag skriva ut den sortens medicin och skulle det inte vara det så har ju vårdcentralen  öppet på måndag.
medicinen kan du hämta på apoteket som öppnar 12!!!
den hjälpsamma personalen gav mig mer medicin mot smärtan och var hjälpsam och idiotfrklarade doktorn...helt rätt!


men dåligt less och arg och trött, 300 kr fr ett läkarbesk som gav ett recept på 150 kr, ne ett läkarlexikon kanske bör införskaffas för deras diagnoser kan man nog ställa själv i sömnen.

så nu ligger jag i soffan och mannen i värsta feberfrossan i sängen, vi som skulle ut å äta på kina och gå på bio..men men, fick bli en bite line bil som leverade maten istället =)



men trots smärtor så hade jag en fantastisk jul som vanligt..älskar denna dag....och min man gav mig min älskade älskade gama plattång..som jag saknat den..jag har sån tur som har han..dennis alltså :p

nu blir det tv och mer värktabbletter.

trevlig juldag alla tissar! /Malla

Kommentarer
Postat av: Maria Blomqvist

hej gumman..men är du sjuk? inte bra.. men du klarade dig alltså under självaste julafton?

hoppas du mår bättre snart..puss puss

2008-12-25 @ 23:53:29
URL: http://blompinnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0