50 år i sverige

för 50 år sen, imorgon, begav sig min mormor, med sex barn och ett i magen (mamma =)) och packning med tåg från Finland till Sverige. I sverige väntande min morfar som flyttat lite innan och fått jobb på Gränges. De bosatte sig i ett alldeles för litet hus på kuben och på den vägen är det....
Jag har alltid varit fascinerad av min släkt och jag tycker om att lyssna på deras minnen och berättelser från finland och kuben...vi är ju ofta i Finland eftersom jag har alla mina tremänningar kvar där (ca 50 st) och vi har byggt en stuga på mormor och morfars gamla husgrund.
Släkten har ju bara växt sen den där janurai dagen 1958 och jag tycker om min stora släkt, känns så bra med en stor familj...

Här kommer delar av hela tjocka släkten! =)



kusin och kusinbarn
3 av mina 8 kusinbarn

4 generationer. Morfar med dotter eivor (moster) och dotterson robert (kusin) och barnbarns barn Saga (kusinbarn)
image103bror och kusin barn =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0