pappa och en häst...

...är ju tydligen en dålig kombination!

i förrgår kom det 3 hästar skenande mot pappa i snö storm...fint...att bromsa i uppför med en lastbil är inte ett alternativ och den ena hästen sprang rakt på, slog i sidan på lastbilens front och blev överkörd...han fick senare skjutas pga skadorna.

självklart kan jag tycka synd om hästen men jag har sagt det förr och jag säger det igen Jag gillar inte lösa djur!
det blev skador på pappas lastbil för 20 000 och nu väntas det besked från försäkringskassan, det är lite skumma regler då det är en häst som är orsaken till olyckan...

jaja, säga vad man vill men hästar som ständigt rymmer är ju förenat med livsfara...jag hoppas att det blir pappa som får sina skador betalt och inte tvärtom! hejja pappa! =)

http://www.st.nu/nyheter/lokalt.php?action=visa_artikel&id=794466


pappas lastbil...numera med lite skador fram på vänster sida

Kommentarer
Postat av: Anna Larsson

Skulle du hejja lika glatt på Göran om det var Casper som blev ihjälkörd för att han inte bromsade?

2009-01-22 @ 12:23:18
Postat av: malin

nej, förmodligen inte men en olyckshändelse är en olyckshändelse och handlar det om vanvård som i detta fall och att hästar rymmer för att leta mat så anser jag att man inte är kapabel att ta hand om djuren, en lastbil kan inte bromsa och skulle min katt bli påkörd så får jag ju bara hoppas att det var en oklycka och inte med flit som nån kör på den

2009-01-22 @ 12:53:31
Postat av: -C-

Jag överaskades av en lös häst på vägen i somras jag. Inte alls nå roligt. Dom är ju inte små direkt..



Hejjar på din far jag med =)

2009-01-22 @ 14:00:46
URL: http://-c-.bloggagratis.se
Postat av: Anna Larsson

Tyckte det lät så otroligt fel att ha med ihjälkörd häst och hejja i samma sammanhang bara.

2009-01-22 @ 19:18:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0