men va i!!??

satt vid frukost bordet med barnen på jobbet och en hade tappat en tand
detta innebär ju då att tandfen kommer och pojken hade fått 2 tior och 1 femma i sitt vattenglas i morse....

-FÖR EN TAND!?
utbröt jag =) haha jag tappade allt mitt pedagogiska förhållningssätt..men barnen sket i mitt utfall och diskuterade vidare...

jag älskar mitt jobb men jag verkligen avskyr att föräldrar och barn helt börjar tappa greppet för pengar och materiella ting..det blir så mycket och så överdrivet och framför allt så fel fel fel

nä...10 kronor ska det va! ett barn behöver inte mer för en tand!


Kommentarer
Postat av: Anna Larsson

Jag håller med dig om att det räcker gott och väl med en peng, ska ju bara vara en liten uppmuntran, eller rolig grej. Själv så fick jag en femkrona i glaset, men det är nog roligare med en guldpeng.

2009-07-16 @ 12:47:15
Postat av: malin

ja exakt...stackars dig, gick alla guld tior till torbjörn och robert tro? ;p nä, en tand ska som sagt inte kosta mer, barn får ju så mycket annat annars....

2009-07-17 @ 08:11:44
URL: http://kalasbyxxa.blogg.se/
Postat av: Anna Larsson

Tror inte att det fann guldtior när jag lade tänder i vattenglas, men jag kan komma ihåg fel. :)

2009-07-17 @ 11:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0