vuxen

Isöndags när jag var jag hos pappa´blev det bla prat om ekonomi..och i födelsedagspresent fick jag en kassa bok av mamma som en antydan på ett dåligt ekonomiska sinne??!! ;)

men igår efter jobbet traskade jag iväg på banken...så nu jävlar dras det 300 kr till ett nytt sparkonto, samt 100 kronor till en pensionsfond....tillochmed hon på banken antydde på antalet vuxenpoäng detta ger! =)




visst är det konstigt hur man kan kliva in på sitt jobb, eller bara börja sin dag och känna en känsla och sedan få en käftsmäll av den såkallade verkligheten. Jag har jobbat 2 år som förskollärare och jag samlar på mig mängder av erfarenheter som gör att jag ska kunna tackla allt...och den här morgonen sattes delar av utbildning till sin verkliga spets...hantera, samla bearbeta...och det är ju så alla vi måste tackla alla dagar på nått vis, några dagar går bättre än andra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0